sazavska@zssazavska.cz
Projektový týden - 2019Zpět
Názvy projektů a jejich anotace – Projektový týden 2019
Název projektu |
Anotace |
Vedoucí |
Pražské hvězdárny |
Návštěva hvězdáren na Petříně a v Ďáblicích a planetária v Holešovicích. Program je zaměřen na prohloubení znalostí o vesmíru a seznámení se s hvězdářskými dalekohledy. Vstupné asi 180 Kč. Nutno počítat s častými pěšími přesuny. |
J. Procházková |
Kam v Praze za zvířátky |
Minizoo Chuchelský háj Stanice přírodovědců – Smíchov Galerie krokodýl – VSTUPNÉ 100 Kč
|
K. Pecáková |
Tvorba loutkového divadelního představení inspirovaného vyšehradskými pověstmi |
1. den navštívíme Vyšehrad, seznámíme se s pověstmi tohoto místa a zvolíme pověst, která se stane předlohou k dramatizaci 2. den převedeme prozaický text do dramatického a zvolíme vhodný typ loutek/ předmětů, s nimiž inscenaci nazkoušíme 3. den budeme tvořit loutky a zkoušet inscenaci 4. den generálka inscenace a příprava prezentace projektu 5. den při prezentaci projektu proběhne i premiéra |
M. Lažanová |
Za historií a uměním |
Národní muzeum, Muzeum kubismu, Bílkova vila, Jízdárna Pražského hradu, Maroldovo panorama |
H. Přibylová |
Za historií a uměním II |
Národní muzeum, Muzeum kubismu, Bílkova vila, Jízdárna Pražského hradu |
M. Hrubantová |
Mýdlová manufaktura
|
Projekt je zaměřen na výrobu mýdla. Společně poznáme, z čeho se mýdlo skládá a jak složité je ho vyrobit. První 2 dny se zúčastníme workshopů na výrobu mýdla a svíček. Poslední den se pokusíme vyrobit si vlastní mýdla s různými přísadami. Všechny vaše výrobky si samozřejmě odnesete domů. Cena je 200kč (zahrnuje 2 workshopy a materiál na výrobu mýdel).
|
M. Kuglerová |
Praha a filmový svět |
Návštěva Barrandov Studia ( prohlídka film. ateliérů, maskérny, kostymérny, výstavy kostýmů a fotografií z filmů ) a návštěva Muzea Karla Zemana ( vyzkoušení filmových trikových postupů + motivační hra ) |
P. Kletečková |
Rostliny a živočichové v okolí tras pro cyklisty |
Při jednotlivých zastaveních po trasách etap poznat, vyfotografovat, určit, zdokumentovat biologické formy v okolí cyklotras. |
I. Střída |
Voda je život |
Význam vody a úloha, jakou hraje v lidském životě a v přírodě - Národní zemědělské muzeum (Voda je život) - Podolská vodárna |
E. Vodrážka |
Zvonit klíči na náměstí |
Kdo stál za pádem komunistického režimu v Československu? Kým byl Václav Havel, než se stal prezidentem? Co je to Charta 77 či Občanské fórum a co znamená „zvonit klíči na náměstí“? V průběhu týdne se společně seznámíme s průběhem a především kontextem Sametové revoluce a událostí kolem roku 1989. Projdeme si trasu demonstrace 17. listopadu a zamyslíme se nad dnešními souvislostmi. |
T. Sanetrníková |
Ostrov Öland |
Zážitky a dojmy z cesty do Švédska |
Š. Kordiaková |
Rozhledny známé i neznámé |
Pojďme společně objevit plechovou rozhlednu, co připomíná komín, který patří do starého železa, nebo proutěnou rozhlednu, co vypadá jako v románu Julese Verna. Kde se skrývá nejmenší pražská rozhledna nebo třeba ta, co si říká Cibulka? Pojďme si společně rozšířit obzor :-) S sebou: lítačka/lístky, mobil, blok, propisku, svačinu, pití, 50,- Kč na den a dobrou náladu! |
M. Mutlová |
Městská divadla pražská |
Projekt je určen pro zájemce o divadlo a dění v kultuře obecně. Účastníci absolvují kromě prohlídky divadla ABC (vč. archivu a zázemí) i herecký workshop. Součástí projektu je i dopolední představení hry Lakomá Barka. Celkové náklady přibližně 200 Kč/os.
|
M. Kramarovič |
Umělecká fotografie a její výpovědní hodnota |
Cílem projektu Umělecká fotografie je seznámit žáky 2. stupně především s estetickou stránkou fotografování. Žáci si a priori budou nejenom všímat jiné lidi, ale poměrně detailně je vnímat, čím se prohlubuje citová oblast dítěte ve vztahu k druhým. Sekundárním cílem je na základě přímého kontaktu s přírodou pozitivním způsobem participovat na kreování vztahu mezi žáky na jedné straně a životním prostředím na straně druhé. Důležitými předpoklady je smysl pro krásu a vkus, avšak nejdůležitějšími atributy je kreativita a hravost. A právě pro děti je tvořivost a hravost přirozená. Samotný projekt je multidisciplinární, protože z hlediska obsahu zasahuje najednou do několika předmětů: estetika, tvořivost (výtvarná výchova), smysl pro detail (matematika), empatie a citlivost (občanská výchova), pohyb – práce v terénu (tělesná výchova, výchova ke zdraví), fotografování přírody - flóry a fauny (přírodopis), práce s fotoaparátem – optika (fyzika). Pro některé to dokonce může být cesta k budoucí profesi (člověk a svět práce). |
I. Kráľ |
Zpět